Zidoo Eversolo DMP-A6 hálózati streamer teszt
2023. október 17., kedd, 21:20
Zidoo Eversolo lejátszó zenelejátszó streamer Zidoo zenelejátszó Eversolo zenelejátszó hálózati zenelejátszó Zidoo teszt Eversolo teszt streamer teszt zenelejátszó teszt
A Zidoo Eversolo a DAC-Z6 és a DAC-Z8 típusjelű konvertereivel valósággal letarolta a középkategóriás masinák piacát. Remek áron, felső kategóriás hangot produkált és kinézetben sem volt szégyellni valójuk, sőt! Ha már lúd, legyen kövér gondolták a tervezői és megjelentettek egy streamert is DMP-A6 néven, ami analóg kimenettel és DAC-ként is használható, külső DAC is köthető hozzá, kézenfekvő módon akár a sajátjai, ha "csak" futóműnek szeretnénk használni.
Két ES9038 Q2M szolgáltatja az analóg kimenetek részére a jelet. Az elképesztően jól kinéző, hatalmas színes LCD most is adott, ami ráadásul érintésérzékeny. Roon Ready, Tidal Connect, DLNA, UPnP kész és ami még említésre méltó, akár egy M.2 NVME SSD-t is rakhatunk az aljába háttértárként. Szimmetrikus XLR kimenetekkel is felszerelték az RCA mellett. Android 11-en alapuló operációs rendszer vezérli jól és főleg megbízhatóan, ami sajnos nem teljesen magától értetődő mostanság.
Kinézet, csatlakozók
Különösebben most sem kell szégyenkeznünk, ha a lakásunk jól látható helyére lehet csak elhelyezni, a modern és ízléses kijelző csábítóan vonzza magáre a tekintetet. Mellette mindössze egy (körben, állítható fényerővel) világító tekerő és nyomógomb áll készenlétben, ami számos más helyen is használatos, mint multifunkciós kezelőszerv.
Hátul már érdekesebb dolgokat találunk, mondjuk a ki/be billenőkapcsoló és a hálózati dugalj nem annyira, de például a HDMI DSD multichannel kimenet már annál inkább. Figyelem, ez nem keverendő össze az I2S kimenettel, ez más célt szolgál, támogatja a többcsatornás lejátszást 24 bit/192 kHz-ig és a DSD 64 maximális felbontást és az 5.1 formátumot, azaz egyből ráköthetjük az ilyen bemenettel rendelkező házimozi erősítőnkre. Szokványos USB-B bemenetet nem találunk, van helyette USB-C, mivel ez a tervezők szerint egy streamelésre kihegyezett lejátszó. Persze átalakítóval így is lehet használni, a legtöbb okostelefont/tabletet pofonegyszerűen használhatjuk vele. Gigabites LAN bemenet, két darab USB-A kimenet, az egyik sima OTG funkciót lát el, de külső háttértár is köthető rá (figyelni kell azok áramigényére, ugyanis ez a kimenet csak 1,2 A-t tud leadni) valószínűleg aktív tápos SSD/HDD rack/dokkoló kell majd hozzá. A másikra köthetjük rá a külső DAC-ot, ebben az esetben a DMP-A6 mint digitális futómű üzemel. Optikai, koaxiális be és kimenet van még a digitális részlegen a szimmetrikus XLR és az RCA csatlakozók mellett. Két WiFi és egy Bluetooth antenna zárja a sort.
Szolgáltatások, működés közben
Végre egy jól kezelhető, reszponzív és stabilan működő okostelefonos appot kaptunk a kezeléséhez! Öröm használni, késlekedés nélkül teszi a dolgát, számtalan beállítási lehetőséggel megáldva, amelyekkel a streamer összes funkciójához hozzáférhetünk és még a kinézetével sincs gond. Természetesen használhatjuk a saját érintőképernyőjével is, de kár lenne összemaszatolni az ujjainkkal ezt a kivételesen jól olvasható és élénk színekkel operáló felületet.
Mivel Roon Ready képes, így az alól is hiba nélkül kezelhetjük akár streamerként, akár DAC-nak (végre van hozzá jól megírt driver). De még ott a TIDAL és a Spotify Connect mint lehetőség, telepíthetünk akár saját appokat is, igaz egy kis csavarral. Mivel nincs Google Play áruház a letöltött APK telepítőt kell kimásolni egy pendrive-ra és onnan betallózni a saját fájlkezelőjével, utána már csak egy kattintás, illetve tapizás a művelet. Mint fentebb már említettük, a rendszer az Android 11 verzión alapul, ami már elég modern a megfelelő működéshez és profin kezeli a hanggal kapcsolatos folyamatokat. A sebessége bőven megfelel egy felső középkategóriás telefon modellének, a sebességére biztosan nem lesz panaszunk. Hab a tortán a belső háttértároló használata, amihez a készülék alján férünk hozzá és M.2 NVME típust tuszkolhatunk bele (nem tartozék).
Számos variációra van módunk a zenehallgatáshoz, használhatjuk csak streamerkén a LAN kábellel és az analóg kimenetek valamelyikével, DAC-nak az USB-C bemeneten, hálózati futóműként a LAN bemenetről táplálva és az Audio USB-A kimenetet használva. Ott van még a HDMI DSD multichannel csatlakozó, amihez csak egy külső többcsatornás erősítő kell és természetesen a helyi fájlok lejátszása is adott a belső tárolóról, vagy a hálózatba kötött egyéb tárhelyekről.
Az attraktív és hifista szíveket megdobogtató Deprez műszeres animáció most is elengedhetetlen része a kijelzőnek, mindjárt kapunk is belőle háromfélét.
A készülékház stabil, masszív, jól összerakott benyomást keltett, ami minimálisan melegedett üzem közben, ezt figyelembe véve, akár zárt helyen is használható marad.
Tesztkörnyezet
Cambridge Audio 851A, Naim SUPERNAIT 3, Fezz Audio EVO Titania erősítők, Cocktail Audio X50D streamer és futómű, Topping D70S, iFi NEO iDSD DAC, SVS SB-3000 szubláda, Satori és JVC hangfalak, QED, VIABLUE, Inakustik kábelezés.
Hangminőség
Sokszor leírtuk már, egy adott gyártó DAC chipje csak egy része, bár lényeges része a hogyan szólásnak, az azt körbevevő dolgok (tápegység, NYÁK, kondenzátorok stb.) ugyanúgy, legalább ugyanakkora mértékben befolyásolják a kimeneteken megjelenő hangot. Természetesen mindegyiknek megvan a sajátos, rá jellemző stílusa, az AKM a sima, bársonyos, a Sabre magastartományban csillogóbb, fényesebb, dinamikusabb, a TI a maga kicsit bumfordi módján ötvözi ezt a kettőt, de kicsit "lassabb" mindkettőnél.
Elvileg.
Gyakorlatilag a Texas Instruments is lehet csillogó és dinamikus és a Sabre is lehet meleg, egyben picit zárt, minden a felépítésen és a tervező(k) ízlésén múlik (no meg a pénzügyi osztályon…).
Volt időnk bőven megfigyelni az Eversolo DMP-A6 hangját és a végső verdikt szerint, egy csipetnyi Sabre "mellékíz" megfigyelhető volt a megszólalásban. Finoman határozottá és hangsúlyossá tette a legfelső tartományt, azt a részt, ahol már nem a hangszer "teste" szól, hanem a felette lebegő felharmonikusok. Ez adott valamiféle "természetes" hangzást Hans Zimmer összetettebb zenéin, "hifibbé" és látványosabbá téve azt, de még bőven a jó ízlés határain belül. Főleg a zongorán volt ez jobban megfigyelhető, légiesen könnyeddé téve a billentyű leütéseket vidámabban és "gyorsabban" játszott rajta a művész. A legalsó tartomány valahol a DAC-Z6 és a DAC-Z8 stílusa között helyezkedik el, itt is bőséggel az infra tartományt közelíti meg a mélysége, de a Z6-nál pontosabb, a Z8-nál picit szétomlóbb, puhább. Az általános egyensúly inkább a spektrum világosabb széle felé hajlik, inkább nyílt, mint tömör.
Gitárművészeink remekül érezték magukat ebben a közegben, teljes mértékben kihasználták ezt a friss, csillogó prezentációt, mind Mike Oldfield, mind Mark Knopfler felvételein. Frissen harsogó volt minden egyes húrpendítés, mint amikor egy szép piros almába harap az ember, viszont inkább a húrok szólaltak meg, mint a gitár teste. Nem vált könnyűsúlyúvá, mindössze szimplán csak azt a részt hangsúlyozta, helyezte némileg a többi fölé. Élményszámba ment a zenehallgatás ezen a műfajon, tudtuk, hogy picit "csal", kicsit átver minket, viszont tette ezt egy olyan tónussal, ami felébresztette bennünk a "hallgassunk meg még egy számot" érzést.
Leonard Cohen mély baritonját is képes volt érthetően és főleg érzelmesen átadni, tapintható térbe helyezve és ezernyi színnel dúsítva a megszólalást. Valahol a legmélyebb és a legmagasabb frekvenciák között érezte a legjobban magát (csipetnyi energia hiányzott a sáv két legszéléről), ott hozta a legjobb formáját ez a kis szerkezet. Tele volt érzelemmel és színekkel, mellétéve még a maga, ha nem is klinikailag pontos, de ezernyi részlettel megáldott felbontását.
Kötelességtudó gépezet mivolta helyett/mellett képes volt magára a zenére koncentrálni "hagyta magát hallgatni" egyáltalán nem volt fárasztó még hosszabb távon sem.
Ezek a fenti megállapítások csak a streamerre és a belső D/A átalakításra vonatkoznak, analóg XLR kimeneten táplálva az erősítőt.
Természetesen kipróbáltuk D/A átalakítóként is, egy adapterrel PC-ről és natívan USB-C-n keresztül egy okostelefonról, ahol az USB Audio Player volt a lejátszó szoftver. Érdekes módon, itt valamivel tömörebb, visszafogottabb előadást kaptunk, a streamer részhez képest, mintha a Sabre chipről egy TI verzióra váltottunk volna. A kicsit fűszeres felső rész valamennyit visszavett a csillogásból, egyenletesebb lett a frekvencia görbe, igaz egy hangyányit az élvezhetőség kárára. Bár őszintén szólva, mivel ez elsődlegesen egy hálózati lejátszó, így a tervezés során erre helyezték a hangsúlyt, nem véletlenül nincs rajta a megszokott USB-B bemenet.
De nézzük, mit mutatott, hálózati futóműként, ahol a LAN kábelen jött a jel és onnan adta tovább a külső DAC-nak, USB összeköttetéssel. Nos, ott is parádésan teljesített, megkaptuk ugyanazt, mint a streamer résztől, viszont szépen meg tudta mutatni a rákötött DAC saját hangját, hagyta érvényesülni, nem nyomta el, nem telepedett rá szinte semmilyen mértékben. Mindössze egy csipetnyi szikrát, pici csillogást adott az egészhez, de ezzel csak jót tett a végeredménynek, élvezetesen jelenítette meg az összes zenei műfajt. Nem győzzük hangsúlyozni, mindezt a jó ízlés határain belül tette, soha nem éreztük, hogy esetleg abba kéne hagyni a zenélést, mert meguntuk őkelme előadásmódját.
Konklúzió, ajánlás
Nem véletlen voltak elájulva azok a külföldi magazinok és egyéni zenehallgatók a Zidoo Eversolo DMP-A6-tól, ennyi pénzért, ekkora hangot egyik versenytárs sem tud nyújtani. Nem beszélve a kinézetről, az ezernyi szolgáltatásról, a bitang jól sikerült kezelő appról és a belső tárhely lehetőségéről, amivel teljes mértékben univerzálissá tehető. Minimum háromféle módon használhatjuk, streamerként, DAC-ként, hálózati futóműként egyaránt, éppen ahogy úri kedvünk diktálja. Roon Ready, TIDAL és Spotify Connect, letölthető és úgy telepíthető APK lehetőség. A hangjáról meg csak annyit; kevés olyan kütyü van ebben az ársávban, ami így felszínre hozná a zenehallgatási kedvünket, nem beszélve (a már számtalanszor említett) a tökéleteshez közelítő kijelzőről (Deprez műszer!). Az volt az érzésünk, ez a gyártó is azzal szerez magának vevőket (mint egykor egy ismert, szintén kínai telefongyártó), hogy potom pénzért ad olyan minőséget hardverben és hangban egyaránt, ami veri a felette lévő kategóriát is. És elnézve a trendeket, lesz ez még drágább (jóval drágább is) ahogy megszerezte a piacot magának. Szóval addig vegyük, ameddig lehet, mert objektívan és szubjektívan nézve is első osztályú vétel, pontosabban Ajánlott Vétel.