Panasonic IFA 2012

Panasonic az álmos óriás

2012. szeptember 20., csütörtök, 15:40

IFA IFA 2012 kiállítás Panasonic 3D TV plazma TV Infinite Black Infinite Black Ultra IPS panel IPS LED IPS LED LCD 2500 Hz 600 Hz IFC Pro

A 2012-es IFA egyik nagy és látványos standja a Panasonicé volt, ami egész nagy sürgés-forgást tudott magához csődíteni, annak ellenére is, hogy a standon belül jó pár hibával találkozhatott az, aki ezekre érzékeny, aki dolgozott kereskedelemben.

A Panasonic az idén is úgy látta legjobbnak, ha csarnokát felosztja, nem csak funkcióban de térben is. Elképzelhető, hogy az egyes üzletágak önállóan dolgozhattak saját területeiken, de az sem lepne meg, ha kiderülne, hogy a tervezést a legalacsonyabb szinteken végezték, ugyanis a Panasonic kiállítására az agyonszabdaltság és az átlátható koncepció teljes hiánya, vagy inkább a végletekig tagoltság koncepciója volt a leginkább jellemző.

A Panasonic csarnoka több irányból is nyitva volt, így itt viszonylag szabadon lehetett bolyongani.

Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012Panasonic IFA 2012

Az egyik bejárat mellett mindjárt egyfajta technológiai standra bukkantunk. Az egyik oldalon kimondottan reklám célokra tervezett képernyőkkel gyönyörködtetnek a másikon szépségápolási vívmányokkal. Az ezek mellett nyíló sötét folyosón láthatunk néhány képernyő-technológiai bemutatót, IPS LED LCD panelt 1600 Hz-es háttérvilágítással. Nem tévedés, az 1600 Hz nem a képfrissítés frekvenciája, csupán a háttérvilágítás villog ekkora frekvenciával! Az új képernyő mellett ott van egy régi, sokkal kisebb modellből való is, ami 200 Hz-es háttérvilágítással dolgozik. A képernyőkön természetesen finom részletekkel teli képanyagok mozognak. Természetesen a demó azt igyekszik bebizonyítani, hogy az 1600 Hz hatalmas előnyökkel jár a 200 Hz ellenében. Mindez egy olyan világban, ahol a műsor 24-60 Hz-es képfrissítéssel van rögzítve. Persze bizonyos előnyök valóban vannak, ám ezek messze túlértékeltek, és a háttérvilágítás villogtatásában kialakult számháború roppant megtévesztő tud lenni!

A következő bemutató ugyanezt játssza el pepitában. Egy tavalyi, 600 Hz-es, SFD IFC Pro egy 2012-es 2500 hertzes (!) Focused Field Drive technológiás ellenében. Az eredmény pedig nagyon látványos, természetesen az idei modell javára. A 2011-es képernyőn nagyon durva a részletvesztés. Ilyenkor pedig az ember elgondolkozik, hogy ezt korábban miért nem mutatták, illetve jövőre a 6 csilliárd hertzes modell megjelenésekor majd kiderül, hogy az ideit is kár volt megvenni? Komolyan, az efféle demók egyszerre meggyőzőek és visszatartóak.

Na de ez után már egy sokkal könnyebben emészthető bemutató jött. Az Infinte Black Ultra (a végtelen fokozható, van ultra szintje?) mérkőzött meg egy hétköznapi plazmával. Ez egy csipetnyi interakciót is becsempészett a képletbe, hiszen a látogatók maguk állítgathatták a képernyőkre világító lámpák fényét, ezzel modellezve azt a helyzetet, amikor a tévét nem egy sötétített moziszobában nézzük. No, itt az Infinite Black Ultra látványos győzelmet aratott. Hiába, plazmából sem érdemes az olcsó és régi technikával foglalkozni.

Volt még egy bemutató ahol hagyományos és IPS paneleket láthattunk szemből és oldalról, hogy észrevehessük, hogy a többiek képe oldalról nézve már fátyolos, az IPS pedig még szinte teljesen jó.

Aki ezeken a bemutatókon túljut, vagy csak érdeklődés nélkül keresztülszalad, az máris beérhet a csarnok leglátványosabb demója elé, ahol végre sok tévét látunk egymás felett, nagy képpel, csinos hoszteszekkel, igazi kiállítás hangulattal. A tévéken delfinek úszkálnak, és sokan gyűltek a képernyők előtt álldogáló lányok köré is. Nosza, lássuk, mit lehet itt kipróbálni! Sajnos semmi igazán izgalmasat, de részesei lehetünk a Panasonic iPad simogató akciójának. Vagyis kipróbálhatjuk, hogyan lehet a Panasonic készülékeit Apple termékekkel távirányítani. Az igazat megvallva, kellemesen. Továbbhaladva a fal mentén a gyártó tévékínálata sorakozik, szépen csoportosítva, UT, ST, GT, VT, Transam... Ja nem, az Pesten maradt. Szóval ismerkedhetnek a látogatók a típuscsoportokkal, magolhatnak, körmölhetnek, mint az iskolában. A készülékek alatt kis ikonok is vannak, amik jelentését alighanem szintén meg kéne tanulni, mert gyanúsan sokszor ismétlődnek. Az egész inkább olyan, mint egy kereskedőknek szánt tréning, mintsem egy valódi bemutató. Néhol egy-egy vérbeli bolti eladó is felbukkan, aki lelkesen mutatja be a készülékek előnyeit. Egy kisebb ficakban bemutatkozik néhány okostévés játék is. A csarnok közepén még akad jó pár bemutató, ahol kóstolgatni lehet a készülékek kezelését, a 3D képet és még sok más finomságot. Kiállításra került néhány jövőbe mutató technológia is, amit például az autógyártásban is hasznosítani lehet. Ezért kiállítottak egy autószerű makettet, benne Panasonic alkatrészek sokaságával. Hozzányúlni tilos!

A csarnok másik oldalán, szemben a tévék hosszú falával, kisebb szobák vannak leválasztva. Ezek egyike egy házimozi rendszert mutat be működés közben, roppant csekély érdeklődés mellett.

Egy másik szoba bejáratánál pedig a kiállítás abszolút rejtélye előtt találjuk magunkat. Itt van ugyanis egy fal a Panasonic csarnokában, ahol minden az Apple termékeiről szól. Nagy felirat hirdeti, hogy az itt kiállított termékek mind az iPhone-hoz és iPad-hez készültek. Ki van állítva egy MacBook is, mellette néhány audio termékkel. Persze tudjuk mi, hogy ezek mind a Panasonictól származnak, épp csak ennek a feltüntetését hiányoljuk. 8 méteres sugarú körben a legnagyobb Panasonic felirat az, ami a hosztesz lány kitűzőjén van. Mellesleg a csarnokra jellemző félhomály és kuszaság is kezd már nyomasztóvá válni és a kijárat is csak karnyújtásnyira van, no meg nincs is igazán több audio és video termék, amit meg lehetne nézni.

Persze visszafordulhatnánk és mustrálgathatnánk még a hűtőgépeket és mikrókat. Ám azokkal mi nem foglalkozunk. Ahogyan az izzókkal sem, pedig abban a Panasonic valami igazán érdekeset is bemutatott. Egy olyan LED alapú villanykörtét, ami pontosan úgy néz ki, mint egy hagyományos izzólámpa, csak épp a wolframszál helyén egy LED rudacska van.

A kijárat felé haladtunkban még megállunk a fotós stand mellett, ami az idén kicsit szerényebbre sikerült, mint egy évvel ezelőtt. Nincsenek bikinis modellek, sem homokos műtengerpart. Van helyette egy ölő bábu meg egy műanyag pillangó, ami egy dróton jár körbe egy mű szikla körül. A gépek viszont vonzóak, leszámítva persze a Panasonic szemérmetlenül olcsó 3D megoldásait. Sok szép és jó kamera meg fényképezőgép várja, hogy megtapogassák. A nézelődők jelentős részét elnézve pedig úgy tűnik, hogy ezen a téren a Panasonic kifejezetten sikeres. Kár, hogy mi nem ezzel foglalkozunk. Ezt meghagyjuk a FotoTV-nek, ami épp most tudósít, na nem az IFA-ról, hanem a Photokina-ról.

Összefoglalva, a Panasonic csarnoka sajnos a nagyságból fakadó viszonylagosan drága bemutató mellett nem igazán tudott meggyőzni. Úgy tűnt, hogy az erre járók igazából csak nagy és drága, de alapvetően régimódi bemutatóterembe csöppentek, ami nem tud lépést tartani a változásokkal és erőlködve próbál kapcsolatot teremteni a látogatóival. Már amennyiben próbál, mert sok stand közül ez volt a második legrosszabb stábbal megáldva. Bár a Sonynál tapasztalható bennfentes szórakozás nem volt jellemző, de több alkalmazott is határozottan hátat fordított a feléjük induló látogatóknak. Ez pedig még egy áruházban is elfogadhatatlan lenne, nem csak eladótól, de még az ott szolgáló biztonsági őrtől is.

www.panasonic.hu

 

További cikkek:

Impresszum

Főszerkesztő:
Zsóka Krisztián
email: zsoka.krisztian@av-online.hu

Kapcsolatfelvétel:
info@av-online.hu
telefon: +36-30-2272035

Kiadó:

Future Life Kft.
Future Life Kft.

3535 Miskolc, Fényesvölgyi u. 16. 1/3.

 

Kapcsolat

Kérdése merült fel a szórakoztató elektronika rejtekében?
Írjon nekünk: info@av-online.hu

Médiaajánlat

Személyre szabott ajánlatért írjon a info@av-online.hu címre.