Music Hall a30.3 integrált sztereó erősítő teszt
Otthonosan zenél
2018. augusztus 29., szerda, 14:15
Music Hall audio hifi erősítő hifi erősítő sztereó erősítő erősítő teszt Music Hall hifi Music Hall erősítő hifi erősítő teszt sztereó erősítő teszt
A Music Hall a30.3 úgy készült, hogy a lehető legegyszerűbb úton adjon hozzáférést a jó hanghoz anélkül, hogy az analóg, ill. digitális világ képviselőinek kompromisszumot kellene vállalnia. Látszólag fapados, de megvan minden benne, ami a zenék ínyenceinek kellhet.
A legfontosabb extra
A Music Hall az ún. megfizethető audiofil élményt nyújtó elektronikák világában mozog otthonosan. Nemrég kipróbáltuk két kisebb sztereó erősítőjüket (a15.3 és a35.2), melyek legegyértelműbb előnye a hosszan hallgatható, józanul kezelt hang volt. Két kisebb testvéréhez képest az a30.3 képviseli árban és hangban is a következő lépcsőfokot, kb. 300 000 Ft-ért tehetjük ki készülékállványunkra.
Szinte kötelező hab még a tortára, hogy Cirrus Logic CS4398 DAC is került extráinak listájára, így ugyanis szinte mindegy, hogy a felhasználó milyen készülékekről akar zenét hallgatni, az erősítő leveszi a digitális/analóg jelátalakítás terhét. Még földelt lemezjátszó bemenet is került rá, ezáltal képes gazdag funkcionalitást nyújtani - a legfontosabb extra viszont továbbra is a hangja kell, hogy legyen. Valószínűleg utóbbi is szerepet játszik abban, hogy a gyártó mellőzött szinte minden felesleges díszítést és csicsát a készülékházról.
Küllem
A 8 kg tömegű erősítő előlapja kb. fél cm vastag alumínium lemez. Feliratozása, gombkiosztása épp olyan diszkrét és alárendelt, mint az a15.3 esetében. A kétállású ki/bekapcsoló gombot benyomva azonnal világítani kezd a jelszintet és bemenetet jelző, apró kék LED. A gomb kattanásakor azt a fémes csilingelést halljuk, amit az egyszerűbb, vékony, hajlított alumínium lemezzel fedett házak többsége szokott kiadni. Az a30.3 nem mutatja magát masszívnak, ettől függetlenül az illesztései, a csatlakozók rögzítése mind makulátlanok.
A hátoldalon minden megtalálható, amire az igényes, de széles eszköztárral foglalkozó felhasználónak szüksége lehet. A DAC-hoz egy USB, egy optikai és egy koaxiális bemeneten férhetünk hozzá, továbbá egy nagy hatókörű Bluetooth antenna is került melléjük. A lemezjátszón kívül még négy analóg bemenetet kapunk (az előlapon 3,5 mm-es analóg sztereó Jack bemenet és fejhallgató kimenet is díszeleg) és egy PRE OUT kimenetet is, ha később kiegészítő végfokot vagy aktív mélyládát szeretnénk használni. A hangfal kimenet műanyag szorítófejes, a tápaljzat cserélhető biztosítékos.
Használat
Az a30.3 - ahogy a legtöbb integrált sztereó erősítő - könnyen beüzemelhető és használható. Az előlapján lévő fények sajnos nem szabályozható erősségűek, de minket esti zenehallgatás, filmnézés közben sem zavartak. Jár mellé egy alumínium tetőlapos rendszer távvezérlő is, amely sokkal kulturáltabb és komfortosabb, mint a kisebb Music Hall erősítőké. Egyetlen hátrányaként annyit említhetünk, hogy a források nem kaptak dedikált gombokat, csak úgymond előre-hátra barangolhatunk az erősítő 10 bemenete közt.
Windows 10 alapú számítógépet használtunk teszteléshez, AudioQuest Coffee USB kábellel csatlakoztatva az erősítőhöz. Tápkábelnek AudioQuest NRG X3 volt segítségünkre. DALI IKON 2 MK2 állványos hangfalainkra esett a választás, amelyet QED Reference hangfalkábelen keresztül hajtottunk. Az erősítő 1-2 órás használat után már hajlamos volt kissé átmelegedni, de még félnapos maratoni zenehallgatások után sem vált aggasztóan forróvá.
Hangminőség
Amennyire emlékezetünkre támaszkodhattunk, az a30.3 fegyelmezettebb, zeneibb hangot nyújtott kisebb rokonaihoz képest. Közvetlenül és finom ábrázolással mutatta a zenét, ésszerű dinamikával kiegészítve. Utóbbi alatt nem azt értjük, hogy óvatos vagy túl finomkodó lett volna a rendszerünk, egyszerűen csak többet kiengedett a számokból.
Herbie Hancock - Watermelon Man c. zenéjében a csendesebb, háttérbe úszó hangeffektek is hallhatóvá váltak, ezek tovább terjesztették a zenével kapcsolatos dimenzionalitást, hangulatvilágot. A rendszer nem mutatott extra levegős vagy mély színpadot, ami érthető is, hiszen az többnyire a millió feletti konfigurációk adottsága. Ettől függetlenül a nagyzenekart is bátran, fátyolosság érzet nélkül jelenítette meg. Mi több, kedvenc Yuja Wang és Gregory Porter számaink hallgatása közben a vízszintes térszélesség megnőtt, kinyúltak a hangszerek, hogy valamelyest érzékeljük a hangfelvételhez szánt tér méreteit is. Az a30.3 azt a határt testesítette meg, ahonnan egy készülék már képes játszani a térrel, és nem csak a hangfalak közé, hanem azok köré is képes pozícionálni a sztereó hangkép építőelemeit.
Az erősítő józan, ugyanakkor kidolgozott karaktere minden jellegű zenével csak előnyként mutatkozott meg. Gondolunk a dinamikusabb/feszesebb, Parov Stelar és Caro Emerald jellegű számokra is. Utóbbiaknál teljesen egyben jelentek meg a dinamikai összetevők, a hangok elhelyezkedése, a sztereó tér közepe mind összeilleszkedett egymással, jól adagolt parti-koktélt kaptunk, amit egy intenzívebb buli közben is elviseltünk volna. Deadmau5 számait egészen más volt hallgatni, mint olcsóbb rendszereken, az effektek testesebbek és feszültebbek voltak, szélesebben úsztak a térben és több irányból is érkeztek. A rendszer elemeinek árát és az ahhoz mért teljesítményt/hangot figyelembe véve elismerő gondolatokkal, bántó hiányérzet nélkül álltunk fel a kanapéról. Arra gondoltunk, hogy ami ennél is úgymond jobban szól (mert természetesen sok olyan rendszer létezik) az már az intimitás, az extra jelenlét érzet és a totális mentális ráhangolódás érdekében szólal meg, legalább kétszer ekkora végösszegért cserébe.
Ajánlás
Ebben az árkategóriában jó néhány kiváló erősítőt hallgattunk és nem lenne jogos kijelenteni, hogy a Music Hall a30.3 megelőzi őket bármiben is. Viszont hangját tekintve nem is marad el tőlük. Aki kb. 300 000 forintért keres D/A konverterrel egybeépített, integrált sztereó erősítőt, annak csak annyit javasolhatunk, hogy elsők közt próbálja ki ezt a készüléket. Szükség lesz még a teljes élményhez megfelelő hangfalakra is, de jó összeállításban szinte képtelenség, hogy az eredmény rossz legyen.