Eversolo AMP-F2 sztereó végerősítő teszt
2024. április 15., hétfő, 23:15
Zidoo Eversolo audio hifi erősítő végerősítő végfok Zidoo erősítő Eversolo erősítő hifi erősítő sztereó erősítő erősítő teszt végerősítő teszt Zidoo teszt Eversolo teszt hifi erősítő teszt sztereó erősítő teszt
A Zidoo termékeit már korábban sem lehetett félvállról venni, és amint az elmúlt időszakban láthattuk, a cég létrehozott egy külön Eversolo márkát, így választva külön a kép megjelenítéséhez és a zene reprodukálásához készült elektronikáikat. Az Eversolo AMP-F2 egy sztereó végfok, ami midi méretben és D osztályban célozza meg az audiofil zenehallgatókat.
A Zidoo az Eversolo végfokkal erősít
Az EverSolo AMP-F2 végerősítő egy kompakt készülék, és nem is igényel a klasszikus méretűvel megegyező házat, hiszen D osztályban működik. A méret és a kis tömeg nem minden, hiszen így is képes 4 ohmon csatornánként 250 watt teljesítmény leadására, és ezek az információk már eleve elegek lehetnek ahhoz, hogy felhívják magukra a figyelmünket. Ráadásul a külseje is sallangmentes, hiszen az Everesolo egy végfok, semmi más, így természetesen sok minden nem kell rá. Ezért az előlapon a nevén és a típusjelzésen kívül csak egy üzembehelyező gombot, egy hozzátartozó vízszintes LED-csíkot és némi díszítő vájatot kapunk, az oldallapokon meg szellőzőnyílásokat.
A hátlapon is csak a szükséges dolgokat találjuk, tehát egy billenőkapcsolót az áramtalanításhoz, két pár nagyon jó minőségű és masszív hangfalkimenetet, és egy-egy pár RCA és XLR bemenetet. Kényelmi funkciónak egyedül a 12 V-os trigger in és trigger out tekinthető, így könnyen szinkronizálható más olyan eszközökkel, amelyek a be- és kikapcsoláshoz támogatják ezt az interfészt. A lényeg tehát ennek a végerősítőnek az esetében is belül van.
Az Eversolo AMP-F2 ideális társa lehet az Eversolo DMP-A6, DMP-A6 Master Edition, DMP-A8 streamernek, és az Eversolo DAC-Z8 és DAC-Z6 DAC-oknak. Ezt azért is emeli ki a gyártó, mert ez az első erősítő a kínálatukban, de nagy rá az esély, hogy továbbiak is követik majd, elsősorban a nagyobb teljesítményt igénylőnek, de ezt majd meglátjuk.
Az AMP-F2 D osztályban működik, a Starke Sound NS600 moduljára épül, eleve a Starke Sound és az Eversolo csapatának kooperációjában készült. Az NS600 modul a PurePathTM Ultra HD technológiát és visszacsatolást alkalmaz, továbbá nagysebességű MOSFET-et, amit felvérteztek hibajavító funkciókkal. Ez a technológia rendkívül alacsony torzítást eredményez a teljes hangtartományban, továbbá nagy energiatartalékot biztosít. Az AMP-F2 hidalható, tehát sztereóban és monó üzemmódban is bevethető, ami nem különös, de nem is elhanyagolható opció.
Az erősítő akár 600 kHz-es mintavételi frekvenciát is elérheti, ezzel párhuzamosan jelentősen csökkenti a zajt, a kifejezetten audio célra tervezett SAPS kapcsolóüzemű tápegység révén pedig javítja a dinamikus teljesítményt. Az AMP-F2 erősítőt optimalizált áramkörökkel látták el, a 600 W-os, nagy hatásfokú, alacsony ingadozású és alacsony EMI értékű kapcsolóüzemű tápegység egyenletes és erőteljes kimenetet biztosít, rendkívül alacsony zajszint mellett. Ezek egységeként egy olyan karaktert és erőtartalékot kapunk, aminek eredményeképpen a legtöbb, akár egymástól eltérő felépítésű hangfal meghajtására elég lehet, készenléti állapotban alig fogyaszt valamit a készülék, a 900 wattos teljesítmény-felvétele viszont garantálja, hogy a gyári specifikációként megadott teljesítményt lazán leadja.
A négy darab műanyag lábon stabilan pihenő készülék dobozában a tápkábel mellé trigger vezetékeket is mellékeltek, ami nem megszokott dolog, de az Eversolo saját rendszerben való gondolkodása okán ez valahol kézenfekvő is. A készülék megmunkálása kifogástalan, az anyaghasználat is, még az olyan apró részletekre is odafigyeltek, hogy a hangfalcsatlakozók berillium és réz ötvözetéből készüljenek, ami nem egy hétköznapi minőségi párosítás.
Erre mi is odafigyeltünk, így a csöves kimenetű CD-lejátszónkat vetettük be, a QED kábeleinket, a Parasound előerősítőnket, valamint a Focal Profile hangfalunk mellé szegődött szintén a Focaltól a vadonatúj Aria Evo XN°1 állványos hangdoboz is márvány állványunkon, de saját rendszerbe is beillesztettük, amit a DAC-Z8 DAC és DMP-A6 hálózati streamer alkotott.
Bátor kezdés egy új cégtől, kiforrott elképzeléssel
Az Eversolo végfok rendszerbe illesztée egyértelmű, hiszen csak be kell kapcsolni, hátul billenőkapcsolóval választhatjuk ki, hogy az RCA vagy az XLR bemenetet használunk, mehetnek bele a hangfalkábelek, aztán szólhat is a zene, ami az AMP-F2 prezentálásában nagyon meglepő, sokszor megdöbbentő tudott lenni. Tisztában voltunk a teljesítményével, ami egyáltalán nem kevés, azzal viszont nem, hogy hatalmas erőtartalékokkal rendelkezik, vagy ebből már kis kivezérlési szinten is eleget nyújt. Szerencsénkre mindkettő igaz az esetében, ráadásul már szobahangerőn is olyat produkált, amitől elégedetten mosolyogtunk, és nem a feszengés miatt, hanem természetesen, zsigerből.
Ennek elsődleges oka az volt, hogy az Eversolo debütáló végerősítője olyan egységes és komoly előadásra volt képes, ami akkor is ámulatba ejtett volna, ha egy erősítőspecialista cég sokadik munkájáról lett volna szó. Az AMP-F2 ugyanis nagyon érett, roppant kiforrott, ráadásul egyértelmű hangképpel jelentkezett be, és mi már az első percekben sem hittük azt el, hogy ilyen teljesítmény/minőség párost manapság ennyi pénzért valaki is kínál a piacon, a meghallgatás során az érzés meg tovább fokozódott. Viszont kezdjük az elején!
A készülék nincs 4 kg, és a mérete is elég kompakt, mégis érezni benne az anyagot, ha megemeljük, továbbá az állványon is remekül mutat. Bekapcsolást követően az oldalsó nyílásokon piros fény jelenik meg, de csak finoman, hiszen nem feltétlenül csak karácsonyi ajándéknak szánja az Eversolo az erősítőjét, bár sokan a fa alatt is biztosan szívesen látnák majd. Ehhez a külsejénél még jobban hozzájárult az általa nyújtott hangminőségi szint, ami bőven meghaladta az ár alapján született elképzeléseinket.
Talán egy olyan felnőtt férfihoz lehetne hasonlítani, akiben túlbuzog még a tesztoszteron, azonban vágyait képes kordában tartani, a megjelenésétől meg - ebben az esetben a hangjától - a szebbik nem fantáziája egyből beindul. Az Eversolo rendkívül tiszta és részletes hanggal van megáldva, ami mögött hatalmas a teljesítmény, aminek nincs szüksége kérkedésre, bizonyításra. Nincs benne semmi ridegség, sőt, a dinamikus előadás a zsigereiben van, az alsótartomány rétegeit pedig úgy tudta egymástól megkülönböztetni, hogy közben a megfelelő erőről sem feledkezett meg. Ritka párosítása ez a precizitásnak, a műgondnak és a dominanciának, amit az AMP-F2 valami zseniális módon volt képes egyesíteni.
Szimpla, de minőségi rockkal kezdtük a meghallgatást, ahol a Dire Straits bevált felvételei mellé szegődött ezúttal a Cranberries, Sheryl Crow, Eric Clapton és Leonard Cohen is, az Eversolo meg bebizonyította azt, hogy egyértelműen az audiofil kategóriában van a helye. Dögös és pontos basszus, a hangszerek remek elhelyezése, a szellős tér, és a hangulat megjelenítése mind fontos volt a végfok számára, és egyiket sem helyezte előnybe. Roppant kiegyensúlyozott előadást kaptunk ezeknél az előadóknál, ahol egyértelmű volt az AMP-F2 naturalista hozzáállása, hiszen a valódi hangszerek nagyon, de nagyon feküdtek a számára, ahogyan a torzítatlan énekhang is. Kellemes, izgalmas, könnyen befogadható és hosszútávon szerethető, igazán élvezetes hangot nyújtott, így az igazat megvallva, sokszor nehéz volt a felénél megállítani az albumot, vagy csak szemezgetni róla dalokat.
Maradtunk a húroknál, de a gitárok után a hegedűk és a versenyzongora jött, ahol az Eversolo a könnyűzenén megismert magabiztossággal nyúlt a szerzeményekhez, amelyekben a még természetesebb hangszerek még természetesebben, nyíltabban és kiegyensúlyozottabban jöttek elő a hangfalakból. Finom Schubert vagy Chopin, vehemens Paganini, és nagyvolumenű Verdi ária is egyformán feküdt neki, hiszen mindegyikből kihozta a maximumot. A Focalból is sikerült közben olyan mélyhangokat elénk tárni, ami eddig ritkán volt hallható, most viszont olyan könnyedén történt meg, mintha hozzátartozna a hangdobozok alapkarakteréhez. Ezek alapján tényleg, csak a feltárásához szükséges egy ilyen erősítő, ami még nagyobb kivezérlési szinten sem színez, a dinamikát szépen, arányosan emeli, a már halkan is érezhető és élvezhető adrenalint pedig sikerült végig fokoznia, és onnan is sikeresen állt fel, ahol sokan, sokkal magasabb árfekvésben is megbotlanak vagy megtántorodnak.
Külön bekezdést érdemel mindenképpen a hatalmas tér és remek sztereó színpadkép, ami egyértelműen kinőtte a kategóriáját. Semmi lomhaság vagy fedettség, esetleg erőlködés nem volt tapasztalható, inkább fiatalos energia, felnőttes karakterrel párosítva. Sodort a lendület, de a gyeplők szorosan voltak tartva, tehát semmilyen kilengés nem volt megengedett. A hangszerek elhelyezése pontosabb nem is lehetett volna, az arányokat vastagon fogó tollal írták le a mérnökök, majd kőbe vésték a biztonság kedvéért. Határozottsága ellenére a barátságos és szórakoztató jelleg sem hiányzott, ahogyan a játékosság sem, mert az Eversolo nem egy merev jellegű erősítő a határozott karaktere ellenére.
A meghallgatás végére most is hagytunk néhány szintetikus szerzeményt, ami semmi kihívást nem jelentett az erősítőnek. Itt inkább az erejére volt szükség, bár a térbeli elhelyezés során is sziporkázott végig, minden, de tényleg minden apró részlet megjelent, iszonyú pontosan, tehát továbbra sem volt se bátortalanság, se bizonytalanság. Az Eversolo minőséget vitt így a nem feltétlenül nívós zenékbe, bár a repertoárban azért nagyobb szerepet töltött be a Kraftwerk és a Yello, mint valami újonnan kevert és újból feldolgozott sláger, aminek a minősége semmilyen szempontból nem nevezhető értékelhetőnek. Az Autobahn-t követte így a Radio-Aktivitat, majd a Race hosszabb változata, és minket átjárt az ugyan gépies, de mindenképpen adrenalinnövelő, pulzáló, és továbbra is végig pontos, torzítástól mentes hangáradat.
Összegzés, végszó
A Zidoo az Eversolo AMP-F2 által igen határozott készülékkel nyitott az audio piacon. Nem gondoljuk azt - persze kizárólag a tapasztalatainkra hagyatkozhatunk - hogy jelenleg ezért az árért valaki jobbat kínálna a hazai piacon, persze érhet még minket is meglepetés, mint ahogyan most is történt. Az AMP-F2 egy midi, de látszatra is stabil készülék, ami minőségi alapanyagból készült, gondosan megtervezve, a hangja pedig hihetetlenül tiszta, pontos, erőteljes, valamint gördülékeny és játékos is tud lenni, ha azt kívánja meg az adott műfaj. Saját rendszerünkben remekül szerepelt, ahogyan a Zidoo két elektronikájával párosítva is kiegyensúlyozott és kiemelkedő szintet ért el. Abszolút ízlés és igény kérdése, hogy melyiket válasszuk, tehát csak a végfokot a saját rendszerünkbe, vagy egy komplett Zidoo tornyot, mindkettővel jól fogunk járni. Ne is ragozzuk túl a dolgot, az Eversolo AMP-F2 végfok egy Kiváló Termék.