Audio Solutions Figaro B állványos hangfal teszt
2021. január 15., péntek, 11:45
Audio Solutions audio hifi hangfal hifi hangfal hangfal teszt hifi hangfal teszt Audio Solutions hangfal Audio Solutions hangfal teszt
Közel 10 éve, 2011 őszén Gediminas Gaidelis mérnök gondolt egy merészet és egyben nagyot, majd létrehozta az Audio Solutions nevű céget, amivel nem kisebb célja volt, mint beférkőzni a high end mezőnyébe, tehát kommersz vagy olcsó megoldások nem is jutottak az eszébe. Az elmúlt rövid időszak is Őt igazolja, hiszen a kizárólag hangsugárzókra specializálódott vállalat máris számos sikert könyvelhet el, több díjat tudhat a magáénak. Az Audio Solutions Figaro B állványos hangsugárzó egy nagyon komoly darab, és méltón mutatja meg a cég filozófiáját.
Ismeretlen ország az audiofil körökben
Litvánia. Az országról sokaknak Charles Bronson jut eszébe, aki olyan szikár és kemény volt, mintha egy napégette szikla. Az Audio Solutions is Litvániában született, de a színész legenda stílusából szerencsére csak annyit merített, hogy hasonlóan határozottan indította el a karrierjét, és az elismerés sem váratott magára sokat. A Vilniusban tervezett, CNC gépekkel készített és kizárólag kézzel összeállított hangsugárzók másokéval összehasonlíthatatlan stílusjegyekkel büszkélkednek.
A most bemutatásra kerülő Figaro B esetében az előlap alján lévő márkanév egy kis táblába van gravírozva. A korábbi, Rhapsody sorozatot leváltó Figaro-n a tervezők hat éven keresztül dolgoztak, hogy létrehozzanak egy valóban egyéni megoldásokkal rendelkező, minőségi és zenei konstrukciót. Már a csomagolás alatt, és azt követően, ahogy kiemeltük a dobozból, meg kellett állapítanunk, hogy a külső jegyek tekintetében ez bizony sikerült.
Az előlap dupla, ráadásul az elülső cserélhető is. Ezt leemelve helyezhetjük fel a nagyon stabil védőszövetet, ami szerintünk egységesebb képet ad a modellnek, a hang terjedését viszont minimálisan gátolja.
A nagyon mély oldallap először szélesedik, majd keskenyedik, az MDF és HDF kombinációjú alapanyag pedig ad egy roppant egyéni érzést, amikor végigsimítjuk. Ez fokozódik, amikor elérünk az oldalsó Xiralic betéthez, ami nem kevesebb, mint 17-féle magasfényű színben választható.
Hátul, a felső részben szépen lekerekített nyílású, és nagyon hosszú reflexcsövet találunk, alatta pedig egy alumíniumfelületű táblában egy pár, banándugók fogadására is alkalmas WBT NextGen csatlakozót
Az előlapon a hangszórók elrendezése inverz, tehát alulra helyezték a Mini Hornba illesztett 25 mm-es selyem dóm magassugárzót, fölé pedig a 152 mm-es, extra merev, papírmembrános mélyközépsugárzót.
Az Audio Solutions Figaro sorozatának legkisebb hangsugárzóját márvány állványainkra helyeztük, elektronikák terén pedig a mindig hatékony Parasoundok mellett az éppen nálunk vendégeskedő Audia Flight integrált sztereó erősítő és CD-játszó párost is bevetettük. Hosszas bejáratás előzte meg a szeánszot, hiszen nagyon merev a hangszórók konstrukciója, ezért az első órákban csak a tér és a magashangok érkeztek meg, a basszust valahogyan sehogy nem találtuk. A cég szerint elsősorban akusztikus zenékre lett tervezve a modell, de ennek tudatában is sejtettük, hogy még nem érkeztünk el a célhoz. Az a teszt harmadik napján következett be.
Semmi más, csak jókora adag zene!
Halkan kezdtünk, hiszen Karácsony első napja, ráadásul még reggel volt, de a Figaro B így is bizonyított. A hiányolt mélyhangok már halkan is érezhetőek voltak, mintha az éjjel kicserélték volna őket. Finom, akusztikus dallal indítottunk a Dire Straits által, ami úgy szólalt meg, amilyennek azt szánták, tehát természetesen. A gitárok nem voltak bedugva erősítőkbe, a dobverő is éppen csak érintette a bőröket, ahogyan Knopfler is inkább sugdolózott, mint énekelt, de a hatás varázslatos volt. A hangsugárzó nem emelt ki semmit, egyszerűen csak zenélt, ahogyan a nagykönyvben az meg van írva.
A következő zeneszámban már belépett a basszusgitár is, amit ráadásul slap technológiával szólaltattak meg, és a mosoly a szánk szegletében elkerülhetetlen volt. Nem csupán azért, mert a korábban hallottakhoz képest kaptunk egy pluszt, hanem azért is, mert nagyon magától értendően tálalta ezt a feszes, roppant határozott, és kellően mélyre jutó hangzást is. A dobos ezúttal a kávára ütött, de a cineknek is elég szerepet szánt a díszítések során, az akusztikus gitár húrjai pedig addig a tartományig rezegtek, ahogyan azt a zenész előadta. Az egység nagyon arányos volt, nem emelt ki egyetlen tartományt sem a Figaro B, szinte ösztönszerűen adta magát. Azt sajnos nem tudjuk, hogy milyen a litvánok zenei ízlése, de az már most bebizonyosodott, hogy hasonló lehet a miénkkel, mert az elképzelésük annak tolmácsolásával teljesen megegyezett.
A hangsugárzó úgynevezett önzáró szekrény szerkezetű, a falak vastagsága pedig 18 és 50 mm között változik. Ha ehhez még hozzátesszük azt, hogy különböző anyagú és vastagságú anyagokból alkottak egy szendvicsszerkezetet, akkor lehet némi elképzelésünk arról, hogy milyen mélyhangokat tud produkálni ez a csupán 152 mm-es hangszóró, ha azt a zene vagy a kedvünk megkívánja. Nagyon korrekteket. Nincs hosszú lecsengés, ellenben van pontosság, határozottság. Nem technicista, tehát nem úgy működik, mint egy kalapács, amint éppen bever egy szöget, inkább meleg, megfelelő testtel, és elmosódásnak parányi jelét sem mutatja.
Az énekes nem jött túlzottan közel a mikrofonhoz, tehát nem hallottuk azt, amint éppen nyelt egyet vagy mélyen beszívta a levegőt, de ez csupán Tori Amos rajongóinak adhat némi hiányérzetet. A természetesség itt is megmaradt, és még egészséges lágysággal párosult. Az énekesnő jó formában volt, nem bicsaklott meg a hangja, odaadó és megfontoltan lelkes, egyszóval teljesen profi volt. A férfiakkal sem kivételezett, George Michael érzelmessége adott, és bebizonyította, hogy nem csak a Freddie Mercury emlékesten volt a topon, hanem azt követően is mindig. Még a Listen without Prejudice albumot is kellemes volt hallgatni, pedig sajnos az újrakevert változat sem sikerült jól. Tele van digitális ízzel, amit a Figaro B megfelelően tompított, analógossá, hosszú távon is élvezhetővé tett. Megérdemlik a dalok, és végre mi is élveztük azok valódi nívóját.
Az már bebizonyosodott, hogy a gyártó ígérete, miszerint akusztikus zenéken tud kiteljesedni a hangsugárzó, teljesen helyénvaló, viszont jazzen sem kellett félteni. Nagyon energikus és mély volt a nagybőgő, itt is szépen megrezdültek a húrok, a tempó pedig a feszessége mellett andalítóvá is tudott válni. Erőssége volt a hangulatteremtés, elég nagy színpadot rajzolt, tehát nem csak kisebb klubokba tudott minket reálisan és különösebb erőfeszítés nélkül elkalauzolni. 20 m2-t lazán megtöltött, de véleményünk szerint annál nagyobb térben sem kell nagyon féltenünk, és még a hátsó falakra sem kell támaszkodnia.
Klasszikus zenén nem állíthatjuk azt, hogy életnagyságú, valós képet rajzolt, de amit kihozott magából, az bizony meggyőző volt. Kis olaszos íz jutott ide is a már említett emblémán kívül, hiszen lelkesedése, életszerűsége és odaadása, a zene szeretetittas megközelítése ezen a műfajon is nyilvánvaló volt. Nagyzenekartól sem kellett félteni, bátran hallgattunk általa még operát is, bár Placido Domingo hangterjedelme természetesen csak álló hangsugárzón fog a számunkra teljesen kiteljesedni, és ez így is van rendjén.
Bulisabb, dögösebb zenéken sem érezte magát kellemetlenül a Figaro B, de azt éreztette, hogy ezekre a műfajokra léteznek sokkal vehemensebb modellek is, ráadásul olcsóbban. Kommersz zenékhez nincs szükség ilyen nívóra, de ha már egyszer a kezei közé kaparintotta, akkor ott is hozta tudása legjavát. Szórakoztatott, bolondozott, a zeneiséget itt is próbálta előteremteni, megjeleníteni, így ezen a téren is megbízható volt az előadása, és továbbra sem erőlködött, tehát ha egy kis kommersz kalandra vágyunk, nem fog benne minket meggátolni, vagy cserben hagyni.
Egyéni forma, zenei előadás, korrekt ár
Az Audio Solutions a Figaro B állványos hangsugárzóval egy olyan modellt teremtett, aminek külsejében, technológiájában, és a zenei teljesítményében is érzékelhető a több éves, lelkiismeretes mérnöki munka. Roppant egyéni a külseje, az oldallap számtalan lehetőséget kínál, hogy bármilyen környezetbe beillesszük, a hangja pedig abszolút zenei. Pontos, határozott, részletező, kellően testes, de elsősorban természetes. Hogy kinek is lehetne ajánlani? Tulajdonképpen mindenkinek, aki arra vágyik, hogy egy közepes méretű nappaliban, akár halkan is kézzelfogható, valódi minőséget szeretne élvezni. Igen, mert ez a hangsugárzó igazi élvezetet fog majd adni leendő gazdájának. Természetesen jár az Ajánlott Vétel cédula.