Advance Acoustic MAX 250 integrált sztereó erősítő teszt
Minőségi mindenes
2012. április 2., hétfő, 08:15
Advance Acoustic MAX 250 MAX-250 erősítő hifi sztereó
Erősítők terén az Advance Acoustic igazán elkényeztet minket, hiszen jelenleg négy előerősítő, kettő végfok, kettő monoblokk és összesen hét darab integrált típus szerepel termékpalettájukon. Mi most az utóbbiból választottuk a MAX 250-est, ami több szempontból is kitüntetett figyelmet érdemel.
Fém ház, alumínium betétes előlap, ez jellemzi a cég elektronikáit, nincs is máshogy ezúttal sem. Azonban, mielőtt most is azt írnánk, hogy a megszokott kezelőszervek találhatóak rajta, kicsit meg kell állnunk, ugyanis korántsem lenne igaz. Míg a nagyobb erőműveknél dupla Deprez műszert, a kicsiknél pedig kétkarakteres kijelzőt alkalmaztak, itt a kettő kombinációját látjuk. Bekapcsolásnál először a Bi-mode high-bias integrated amplifier felirat jelenik meg, majd szépen követi a többi, meglehetősen sok szöveg. Hozzájuk elsősorban a középre helyezett hangerőtárcsa tartozik, ezen kívül a power és számtalan bemenetválasztó gomb, valamint aljzatok. A CD, tuner, 4(!) AUX, valamint a phono megfelel egy jól felszerelt erősítő szolgáltatásának, viszont a PC, iPod, USB és tone funkciók már némi magyarázatra szorulhatnak. A MAX 250 alkalmas arra, hogy USB-n keresztül közvetlenül csatlakozzon a számítógépre, így hallgathatunk audio fájlokat, Internet rádiót, weboldalakat. Van analóg bemenete is a PC-hez, az iPodhoz 3,5 mm-es Jack tartozik, míg az MP3-as lejátszókhoz külön USB jár - Texas Instruments PCM 2900.
A nagyméretű toroid trafó elegendő áramot szolgáltat ahhoz, hogy wattokban ne legyen hiány, ám ezzel kapcsolatban egy különlegességet kell megemlítenünk. A hátlapon elhelyezett ?HIGH BIAS? kapcsolóval A osztályúvá alakíthatjuk az erősítőt, ami 2x16 W kimenő teljesítményig marad érvényben. Amennyiben ezt kevésnek találjuk, és feljebb csavarintjuk a hangerőt, automatikusan átvált AB osztályú működésre és csatornánként 90 wattot pumpál ki magából. Akinek ez a variáns nem elég, köthet rá elő- vagy végfokot, de még subwoofert is.
Az ízlésünkhöz állíthatjuk a mély/közép/magas tartományt ha belépünk a menübe, az iPodunk hangminőségét pedig teljesen különálló 4 hangszíngörbe segítségével korrigálhatjuk. Amennyiben ez szolgáltatások terén valakinek nem elég, annak ajánlok valami japán mikro, midi vagy mini tornyot, viszont készüljön fel, hogy ott a minőség tekintetében meg lesz lőve. Itt viszont ez nem valószínű. A frekvenciaátvitel 10 Hz-65 kHz közötti, a torzítás 0,15 %, a jel/zaj viszony pedig 90 dB. A súlya 9,4 kg, a meleget hűtőbordák, a káros rezgéseket pedig a merev kasztnin kívül, méhsejt szerkezetű lábak vezetik el.
A meghallgatáshoz Advance Acoustic MCX 400-as lejátszót, EL210-es és Kubik 7-es hangfalat használtunk, de bekötöttük egy olyan láncba is, ahol a jelforrás MCD 203 II volt, a hangsugárzó pedig egy állványos JMLab Focal Electra. Hogyan is lehetne egyetlen szóval jellemezni a MAX 250-et? Barátságos. Igen, ez a megfelelő jelző. A teljesítménye révén az általunk használt hangsugárzók bármelyikét gond nélkül meghajtotta, pedig mindegyik más árfekvésbe tartozott, eltért az érzékenységük és a karakterük is. Határozott az erősítő, mégis kesztyűs kézzel bánik az ?alattvalóival?, amit azok meg is hálálnak. A megfelelő idejű bemelegítést követően George Michael jazz lemezével nyitottunk, majd jött egy kis referencia gitárzene, és az első benyomás az volt, hogy nagyon kellemes. A mélyek sokszor döbbenetesek voltak, a basszus szőnyegként terült szét, de sosem folyt, ami lényeges különbség. A közepek mindig jelen voltak, talán ebben a szekcióban a leghatározottabb az erősítő. Andalítóan hat, amennyiben a kiválasztott zene azt megkívánja, de hosszú távon sem megy az agyunkra. A magasak minden elismerésünket megérdemlik, precízek, pontosak, azon a kényes határon helyezkednek el, ahol egyszerre feszegetik tartományukat a hangok, viszont olyan kellemesek is, hogy a legszívesebben megölelnénk őket. Az Advance ezt az egészet egy olyan mértékű lazasággal és könnyedséggel rakja egy csokorba, amit kevesen tudnak, erre a cégre azonban nagyon is jellemző. Ezek után Yello-ra váltottunk, és bizony a MAX 250 ezt is szívesen fogadta. Hallottuk, hogy a gépdobok bizonyos helyzetekben szerettek volna még egy kis intenzitást, de különösebb hisztire nem volt okuk. Bulizni tehát lehet vele, sokunk számára ez is rendkívül fontos tényező. Az Advance lazasága komolyzenén is megmutatkozik, Vivaldi művében ilyen gondtalanul még nem bújtak ki tavasszal a virágok. A szólistát kellő távolságba helyezte, közben az aláfestés domináns és folyamatos maradt, és az egészet igazi franciás könnyedség itatta át. Összességében nagyon szerethető darab Az Advance Acoustic MAX 250 integrált erősítője.
Cikkünkben elsősorban a minőségre fektettünk hangsúlyt, ami ebben a kategóriában kifogástalan. A MAX 250 határozott, ugyanakkor barátságos hangú, ami igazi allrounderré teszi. A részletei és a tere is rendben vannak, de ha úgy érezzük, akkor korrigálhatunk a hangszíneken is. Köthetünk rá analóg, és a megszokottak mellett mindenféle divatos digitális jelforrást is, és ez a mai világban így van rendjén. Minőség és szolgáltatások tömkelege, jó lenne, ha más gyártók is így gondolkoznának!