A Sound United megvette a D+M csoportot
Vagyis a Marantz és a Denon márkák a Polk Audio-t is birtokló cégcsoporthoz kerültek.
2017. március 9., csütörtök, 10:25
Marantz Denon Polk Audio Boston Acoustics Definitive Technology Sound United D+M
Vagyis a Marantz és a Denon márkák a Polk Audio-t is birtokló cégcsoporthoz kerültek.
Március elsejével a Denon, HEOS by Denon, Marantz és Boston Acoustics márkákat tömörítő D+M Group a Sound United LLC irányítása alá került. A sajtóközlemény szerint a Sound United LLC Észak-Amerika legnagyobb hangfal szállítója (Polk Audio, Definitive Technology és Polk Boom) a D+M csoport pedig a világ legnagyobb házimozi és sztereó erősítő/rádióerősítő gyártója. Előbbi állítást Európából nézve nehéz volna cáfolni vagy megerősíteni. Legalábbis érzéseinkre támaszkodva. Utóbbival viszont alighanem szinte minden hazai hifista egyetért. A két nagy márkának a története sok-sok évtizedre nyúlik vissza, még itthon is. Nevük a rendszerváltás előtt még inkább a hifi, szinte elérhetetlen felsőbb kategóriájához tartozott. Majd a kilencvenes években megjelentek az újonnan alakuló hazai szakkereskedések polcain, teli voltak velük a tesztmagazinok. A zene- majd mozirajongók igényeinek széles skáláját volt képes lefedni mindkét gyártó. Jól felépített hagyományos hifi komponens kínálattal, igényes mikro hifikkel és sok-sok különleges modellel voltak jelen, és ami legalább ennyire fontos, mindig lépést tartottak a legújabb trendekkel. Emellett pedig, a Denon professzionális stúdió CD-lejátszói és a Marantz riporter magnói is sokat adtak a két név elismertségéhez.
(Bár a professzionális üzletágat a kétezres években eladta a D+M Group a Numark, Alesis és Akai neveket is birtokló inMusic csoportnak)
A Denon és a Marantz 2002 előtt egymás nemes versenytársai voltak, majd a közös D+M cégcsoporton belül, mind a mai napig meglepő mértékben voltak képesek megőrizni önállóságukat, sajátos karakterüket. Most pedig beléptek egy nagyobb csoport, a Sound United szárnyai alá.
Húha!
Sokakat meglepett a hír és talán egy csipetnyi aggodalom is felbukkant a fórumokban a Marantz és Denon iránt. Szeretnénk mindenkit gyorsan megnyugtatni, hogy mindkettőjük jövőjét mi most is biztosnak érezzük. Ám látni kell azt is, hogy milyen globális piacon kell helytállni és ennek mik a legjobb eszközei.
A Marantz és a Denon sikerének fontos része, hogy évtizedek óta széles, gyorsan megújuló kínálattal rendelkeznek, miközben a piacon felbukkanó újdonságokat igyekeznek, amennyire lehet, gyorsan integrálni. Ezek önmagukban is, mind-mind drága dolgok. Sok típust fejleszteni és gyártani költséges, az állandó modellfrissítés szintén komoly anyagi terhet ró a cégekre. Az új technológiák bevezetése pedig nagyon sok esetben jelentős licenc díjak megfizetésével lehetséges csak. Éppen ezek tették 2002-ben a Marantz és Denon egyesülését vonzóvá és a korábbinál erősebbé. Ám az idő és a világ nem állt meg. A Beats márkát az Apple, a hatalmas Harman csoportot pedig a gigászi Samsung vásárolta fel. A nagyobb cégcsoportok pedig számos dologban erősebbek, versenyképesebbek a kisebbeknél. Akár kiskereskedelmi partnerekkel kell szerződni, akár alkatrészbeszállítókkal, vagy licenc tulajdonosokkal, jobb alkut tud kicsikarni egy nagyobb cégcsoport.
Vagyis, ahogyan mi látjuk, az új tulajdonos csak megerősíti a hifisták számára olyan fontos, értékes márkákat. Segít nekik, hogy még több bolt polcára kikerülhessenek, hogy még több új technológiával töltessék meg az új típusaikat. No és ami a legfontosabb, még stabilabb gazdasági hátteret biztosíthatnak arra, hogy a Denon és a Marantz tovább csinálhassa azt a drága "hobbit" amit eddig is oly sikeresen űztek. Sok-sok típussal, gyakori modellfrissítéssel, kiváló minőségű termékekkel szolgálhassák a zene- és házimozi rajongókat.
További cikkek: