Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő teszt

2024. augusztus 14., szerda, 12:10

Fezz FezzAudio audio hifi erősítő hifi erősítő sztreó erősítő csöves erősítő Fezz erősítő Fezz Audio erősítő teszt hifi erősítő teszt sztereó erősítő teszt Fezz erősítő teszt Fezz csöves erősítő

Fezz Audio Evo Mira Ceti 300B csöves erősítő egyértelműen osztatlan sikert aratott a szerkesztőségünkben. Cikkünkben már akkor megjegyeztük, hogy a készülék létezik egy másik csőkészlettel is, továbbá opcióként rendelhetünk továbbiakat is, amelyek vele kompatibilisek. Jelen írásunkban azt próbáljuk definiálni, hogy a Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 miben is nyújt mást vagy többet a 300B változattól.

Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítőFezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítőFezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítőFezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítőFezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítőFezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő hátlapFezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő hátlapFezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő hátlap

Ugyanaz, de más igényeknek megfelelve

Sok hifis számára, akik nem tapasztalták még mélyebben a vákuum csöves erősítők világát, tényleg felvetődhet a kérdés, hogy egy cső ennyit számíthat? A válasz egyszerűen és egyértelműen az, hogy igen. Árban plusz költséget nem jelent jelen esetben, hiszen a két Fezz Evo Mira Ceti ugyanannyiért kapható, viszont teljesítményben és karakterben más. Míg a 300B csövekkel a végfok csatornánként 8 watt leadására képes, addig a 2a3 változat kevesebb mint a felét, pontosan 3 wattot nyújt A osztályban. Ebből kifolyólag érdemes elég magas, bőven 90 dB feletti érzékenységű hangdobozokkal párosítani. Nincs baj, ha nem ilyennel rendelkezünk otthon, csak akkor gyorsabban kifogyhat a készülék a szuflából, viszont a karaktere, ami analitikusabb a másiknál, megmarad. Lényegében tehát a Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves erősítő azoknak készült a 300B-vel ellentétben, akik a remek csöves hangzás mellett nagyobb súlyt szeretnének fektetni a monogám, és nem feltétlenül hangos zenehallgatásra, ahol jelentősebb szerepet kap a hangulat ábrázolása. Hogy melyik a jobb? Nem igazán lehet és kell ezt eldönteni, hiszen ez már tényleg abszolút ízlés kérdése.

Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő

A Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 teljesen megegyezik a 300B-vel, természetesen a típusjelzésben is szereplő csövek kivételével. Az előfokhoz kettő darab 6SN7 tartozik, ami már a másik modellnél is bizonyította nívóját. A közel 20 kg-os, alumíniumházú készülék oldalán továbbra is megtalálható egy kis betéten a sorozatszám, az engedélyező és a tesztelő neve is, tehát a lengyel tervezők jelen esetben is vállszélességgel kiállnak a munkájuk mellett. A ház fedő- és hátlapja minden esetben fekete, azonban az oldal- és előlapok különböző színben rendelhetők, még a bemenetválasztó és a hangerőállító marad kivétel nélkül ezüst, valamint a közöttük található Fezz embléma, és annak háttérvilágítása fix.

Rezgéscsillapító talpak biztosítják a készülék stabilitását, aminek a hátoldalán 4 és 8 ohmosra felkészített hangfalkimeneteket, három darab vonalszintű bemenetet, billenőkapcsolót a beüzemeléshez, és a cserélhető tápkábel aljzatát találjuk. A remek távirányító itt is jár az erősítőhöz a hazai forgalmazónál, az üvegelőlapú csővédő rács, a távvezérlő, a prémium csőkészlet, a szubkimenet, a házimoziba illeszthetőségi lehetőség, és a Bluetooth 5.0 kapcsolat továbbra is pluszban rendelhető, ezek közül a védőrács és a csőkészlet utólag is.

Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő hátlap

A Single Ended Class A felépítésű EVO Mira Ceti 2a3 automatikus torzítás beállítással is fel van vértezve, a biztosítékok könnyedén cserélhetők, 3 év garanciát vállalnak rá, és az egészet, úgy ahogy van, kézzel készítik és szerelik össze Lengyelországban. A 300B változathoz hasonlóan egyszerre klasszikus és modern a kinézete, látszik rajta, hogy az anyagspórolás szócska nem volt a jegyzetek között, hiszen szépen megmunkált alumíniumból jutott bőven mindenhová, és a reményeink szerint hasonló élvezethez fog majd minket juttatni, csak másképpen.

Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő hátlap

Az összehasonlításhoz ugyanazt a rendszert használtuk, tehát a Focal Profile hangdobozainkat, a csöves kimenetű CD-lejátszónkat, Naim streamerünket, és VIABLUE valamint Atlas Cables kábeleinket, a meghallgatott zenék között is volt némi átfedés.

Érzelmek, legbelsőbb gondolatok és a szenvedélyek feltárása

A Fezz Audio 300B csövekkel ellátott változata pillatanok alatt elnyerte tetszésünket, a mai napig örömmel gondolunk az együtt eltöltött napokra, órákra. Egy kicsit féltünk, hogy a 2a3 esetleg kifog rajtunk, pontosabban a hangfalainkon, azonban ezek a kételyek szerencsére nagyon gyorsan szertefoszlottak, ugyanis a Focalok átlagos érzékenysége tökéletesen megfelelt számára, ahogyan a karakterével ebben az esetben is sikerült hamar barátságot kötnie, ráadásul szorosat. Bár a hangerőt egy kicsit feljebb kellett tekerni, de hétköznapi zenehallgatáshoz bőven elég volt a tárcsáját 9-10 órás állásba tenni, és a 20 m2 egyből megtelt nagybetűs zenével. Próbálunk nem nagy szavakat használni, hiszen ez a modell a Fezz Audio palettáján a belépő szintet képviseli, a csöves sztereó erősítők világában sem nevezhető drágának, de az is igaz, hogy Távol-Keletről jelentős számban érkeznek hasonló képességekkel és minőséggel megáldott "rokonok", ráadásul sokkal olcsóbban. Akkor miért is érdemes ezt a típust választani? Egyszerűen azért, mert öröm hallgatni.

Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő

A Dire Straits kései dala nagyon mélyről érkezett, a basszusgitár öblösen és melegen dorombolt, viszont nem nyomta el a dobost, amikor az ütője csupán a kávát érintette, valamint Knopfler hangja is élvezetesen rekedtes, kicsit morgós, amolyan barátságosan ölelgetős volt, a szöveg pedig végig érthető. Már itt kibontakozott tehát a Fezz Mira Ceti 2a3 változatának egyértelmű sajátossága, ami a pontosságból nem engedett, az ereje teljesen elegendő volt, és nem jelentett számára kihívást az, hogy a részletekre, a pontosságra is odafigyeljen. Legfőbb erénye viszont a kellemes rockzene hallgatása során is megmutatkozott, ami a dallamosság és érzelmek megfelelő arányainak betartásán, és a hangulat megjelenítésén volt.

Ez tovább fokozódott Schubert és Chopin muzsikáján, ahol némi összemosást lehetett érezni a 300B-hez képest, ám a dalok belső szerkezetét megtartotta, a lényegét még talán előrébb is hozta, így többet mutatva meg a zene valós értékeiből. Itt lehetett talán a legjobban tapasztalni azt, amit a korábbi cikkünkben megemlítettünk: a csöves erősítők torzítási értékét. Itt már füllel hallhatók voltak, ám érdekes módon jót tettek az előadásnak, és nekünk, tesztelőknek sem volt olyan leterhelő, mint egy olyan erősítő, ami Hi-Res felirattal van ellátva, és a nagyfelbontás a fő eleme. Itt is 10 Hz-56 kHz közötti a frekvencia-átvitel, tehát semmilyen hangot nem veszítettünk el, azonban a karakter nagyon távol állt a kihegyezettől, a sziporkázótól és a feleslegesen látványostól. Természetes hangszereket kellett ebben az esetben tolmácsolnia, és ezt meg is tette, ráadásul nagyon naturálisan.

Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő hátlap

Jan Garbareknél sem arra fektette a hangsúlyt, hogy a hangjegyek szárnyaljanak a szobában, minden hibátlan legyen, és olyan tiszta, mint a hegyi levegő. Súlya volt a zenének, a szaxofon erőteljesen és kontrolláltan jelent meg a hangfalak előtt, között, és nagyon szépen levált róluk oldalirányban is. A részletek itt is pontosan megjelentek, az apró díszítések szinte tapinthatóak voltak, de nem ezeken volt a hangsúly, hanem a melodikus, érzelmes, és kellően tapintatos előadáson. Ezek az érzelmek ebben az esetben nem romantikus érintésekről, hanem erőteljes mozdulatokról, határozottságról szóltak. Tánc közben nem színjáték zajlott le a szemünk előtt, hiszen a férfi szinte indulatosan, macsósan szorította magához a nőt, lehetett érezni, hogy nem udvarol, hanem már eldöntötte, megszerzi a prédáját. És ebből nem akart engedni szemernyit sem.

Jazzrockkal folytattuk a sort, ahol ez az energia még nagyobb teret kapott. Határozott zenészekkel találtuk ezúttal szemben magunkat, nagyon keményen csapott le a bőrre a dobos, a gitáros is megtépte a húrokat, és maga az egész zenekar is igazán ereje teljében volt. Itt is lehetett érezni a kiforrott karaktert, a meglepően jó dinamikát, és a csapat összjátékát, amiben nem volt kérdőjel. A 2x3 watt nem csupán elegendő volt, hanem hatalmas löketett tudott adni a hangfalaknak, ami meg is szelídítette a Focalok kissé túlzóan precíz előadását, maszkulin jegyekkel vértezte fel inkább azt. Sokak számára talán hihetetlen, hogy egy kisteljesítményű csöves erősítő képes ezzel a műfajjal ilyen gondosan elbánni, de a kétkedőknek csak azt tudjuk mondani, hogy meg kell hallgatni, nem fognak csalódni.

Fezz Audio Evo Mira Ceti 2a3 csöves sztereó erősítő

Főleg akkor nem, amikor a basszusgitár önmagában szólalt meg, hiszen ekkor igazán testes mélyhangokat volt képes feltárni, a hangszer nyakán vaskos, de nagyon gyors ujjak játszottak, és igazi nyomot hagytak bennünk. Ismét bekapcsolódott a többi hangszer, újra megnyílt a Mira Ceti 2a3, tehát bevette a társaságba a többi zenészt is, és kellő műgonddal, odafigyeléssel bánt velük. Ők sem vonultak a háttérbe, hanem megmutatták tudásuk legjavát, a dobnál az erősítő a játékosságra és az árnyaltságra is folyamatosan figyelt, így alkotott egy nagyon bensőséges, valós érzelmekkel telítődött karaktert, ami képes volt szárnyalni, magával ragadni, aztán átitatni odaadással, ami eleve a csöves erősítők egyik jellegzetessége.

Shirley Bassey énekhangjánál az éreztük, hogy egy igazi nő van a mikrofon mögött, aki tisztában van a tudásával, és azt nem rest kendőzetlenül megmutatni. Itt véglegesült bennünk is az a szó, ami leginkább illik erre az erősítőre. Élő! Hatalmas levegőt mozgatott meg a díva, soha nem is akart, de nem is tudott belőle kifogyni, a hajlítások és ívek szépek voltak, az egész pedig tele volt élettel, erővel, a valódi előadó művészet sokszor rejtett szépségeivel. A hangulat igazi mélységekből jött elő töretlenül, határozottan, tele érzelemmel, még a halk, alig kiejtett szavaknak is erejük volt. Ebben az esetben a gyengébbik nem volt a domináns, egyértelmű, birtokló. Volt benne csábítás, játékosság, de a profizmust mindvégig éreztük. A mikrofonhoz közel ült, és a kíséret is kapott belőle egyet-egyet, így egy egész zenekar mutatta meg a dalt, és ejtett rabul minket.

Összegzés, végszó

A Fezz Audio Evo Mira Ceti 300B mindenkinek készült, míg a 2a3 csövekkel felszerelt változata azoknak, akik nem félnek az érzelmek feltárásától, és azok befogadásától. A kis teljesítmény lazán elboldogult a Focal Profile hangfalpárunkkal, ráadásul teljesen más arcát mutatta meg. Maradt a pontosság, a szép tér, de a sokszor nyersnek tűnő erő és lendület vette át a főszerepet, ami egyértelműen elsősorban valódi hangszeres zenéknek kedvezett. Azon belül viszont minden műfajnak. Egy volt a lényeg, hogy élő emberek játszanak természetes hangszereken, ahol megjelennek a mély, valós érzelmek, és senki sem félt attól, hogy élni kell, mert ennek az erősítőnek a legnagyobb erénye az, hogy kendőzetlenül feltárja a belső értékeket. Lehet, hogy nem ez a legrészletezőbb, legtisztább, legaprólékosabb hangú erősítő a kategóriájában, viszont erőteljes, valódi hangzásban kevesen érnek a nyomába.

A CIKK MÉG NEM ÉRT VÉGET, KÉRLEK LAPOZZ!

Impresszum

Főszerkesztő:
Zsóka Krisztián
email: zsoka.krisztian@av-online.hu

Kapcsolatfelvétel:
info@av-online.hu
telefon: +36-30-2272035

Kiadó:

Future Life Kft.
Future Life Kft.

3535 Miskolc, Fényesvölgyi u. 16. 1/3.

 

Kapcsolat

Kérdése merült fel a szórakoztató elektronika rejtekében?
Írjon nekünk: info@av-online.hu

Médiaajánlat

Személyre szabott ajánlatért írjon a info@av-online.hu címre.