BC Acoustique EX-202.2 integrált sztereó erősítő teszt
Hifi franciásan
2018. április 6., péntek, 15:45
BC Acoustique audio hifi erősítő hifi erősítő sztereó erősítő BC Acoustique erősítő erősítő teszt hifi teszt hifi erősítő teszt BC Acoustique teszt
Miközben a hifi evolúció töretlenül halad az egydobozos, kompakt és/vagy hordozható hangrendszerek felé, továbbra is megmarad a hagyományos sztereó komponensekből összeállított vonal. Az integrált erősítők is tudnak rugalmasságot nyújtani ártól függetlenül, legalábbis az EX-202.2 ezt akarja bebizonyítani.
Hifi = lehetőségek
A francia BC Acoustique cég termékei néhány éve már Magyarországon is megvásárolhatók, az Octogon Audio forgalmazásában. A cikk témáját képező EX-202.2 a belépő kategóriába sorolható, figyelembe véve, hogy jónak mondható lehetőségeit kb. 95 000 Ft-ért kínálja.
A készülékben nem csak toroid trafós tápegység (végerősítőinek teljesítménye 2x40 W 8 ohmon), hanem beépített DAC is található, amelyhez optikai és koaxiális bemeneten férhetünk hozzá. Emellett aptX-képes Bluetooth vevőt is kínál, 5 db analóg bemenet (amelyekből 1 db előlapi 3,5 mm-es Jack) és 3 db kimenet (közülük az egyik az előlapi 6,3 mm-es fejhallgató Jack) társaságában. Mindez kiegészül az infravörös távvezérlővel, így összességében sokoldalú, több irányba fejleszthető (pl. a vonalszintű kimenetre aktív mélysugárzó is csatlakoztatható) alapot kapunk.
Küllem, használat
Az EX-202.2 a korábban általunk is tesztelt EX 202.1 utódja. A gyártó közleménye alapján kicseréltek egyes alkatrészeket jobb minőségűre, így javítva a hangminőségen. Tudtunk volna ötleteket adni, hogy milyen más részleteken módosítsanak a fejlődés érdekében. Ez alatt gondolunk a csak szemmértékre beállítható balansz és EQ potméterekre, valamint a zavaróan erős fényű előlapi LED-ekre. Utóbbiak mérséklését otthoni módszerekkel megoldhatja, aki nagyon akarja.
Ugyancsak örültünk volna valamiféle visszajelzésnek, amikor pl. a távvezérlőn hangerőt állítunk - ilyenkor a motorosan vezérelt potméter tényleg forog, ám a fekete házon (csak ebben a színben vásárolható meg a készülék) néhány méterről nem mindig lehet látni, ilyenkor leginkább a fülünkre hagyatkozhatunk. Másfelől a potméter ha alulról indul, a legelső kb. 20-25 fokon még nem is ad hallható jelet, a hangerő állítása nem kifejezetten precíz. Mindezekkel tehát a jó árért cserébe meg kell békélni.
Máskülönben az EX 202.2 könnyen kezelhető volt és a nálunk járt példány mindössze langyos szintig melegedett, még órákig tartó használat után is. Próbaképpen rácsatlakoztattunk egy Jamo S 808 SUB mélyládát (amire hamarosan visszatérünk egy másik cikkben) és sikeresen megtámogattuk extra mélyhangokkal a teszthez használt DALI SPEKTOR 2/ELAC Uni-Fi BS U5 Slim hangsugárzókat (kb. 2-2 hétig használtuk felváltva a két hangfalpárral, hogy kiderítsük, hogyan viselkedik olcsóbb/drágább dobozokkal). Az erősítőhöz Sony LCD tévét (optikai kábellel) és egy Windows 10 alapú PC-t (Jack-Jack kábellel, AK Jr lejátszó, mint DAC beékelésével) csatlakoztattunk.
Hangminőség
Több filmet (pl. Dr. Strange, A Négyzet) végig néztünk a fent említett készüléklánccal és a BC Acoustique általános, multimédiás felhasználásra kifogástalanul megfelelt. Tagolt, mozgékony sztereó teret adott, kellemes dinamikával és tiszta részletekkel, jól definiált dialóggal és fülbemászó háttérzenékkel. Ha a filmben telefon csörrent vagy valaki a háttérben felkiáltott, arra mi is felkaptuk a fejünket. Leszögezzük, hogy nem tanácsos alábecsülni a papíron közölt 2x40 W-ot, ám azt is meg kell említenünk, hogy az EX 202.2 basszusok terén kicsit válogatós. A legalsó frekvenciákat, erős hullámokat még bátran kiadta, de a mélyközép hangokat különösen intenzív számok közben saját belátása szerint formálta. Ettől függetlenül a BC Acoustique nem volt annyira harapós, agilis, mint olykor más gyártók belépőszintű erősítői, inkább játékosságra, könnyedségre törekedett.
A Logan c. film kapcsán felkapott Kaleo - Way Down We Go c. számba belehallgatva a legmélyebb hangokat lassan, ráérősen tologatta maga előtt a rendszer, ezek az intenzív jelugrások mutatták meg inkább, hogy 2x40 W-tól nem tanácsos pohártáncoltató lökéseket várni (kivéve ha feltekertük a hangerőt, ekkor azonban már egyértelműen instabillá vált a sztereó összkép és a dinamika is). A részleteket viszont ügyesen tagolta jobbra és balra, egyáltalán nem tűnt tömbszerűnek, unottnak a tér. Az AC/DC - Rock Or Bust c. számát hallgatva nem először fogalmazódott meg bennünk, hogy a kis BC mindenevő benyomását keltette, lendületessége egyáltalán nem ment át bántó szintűre, amennyiben a hangerőt ill. jelszintet a józan ész határain belül tartottuk. A nehezebb részek (gondolunk itt az említett zene gitárszólójára) picit töményre sikerültek, de az árért cserébe ezt nem kifogásolhattuk. Caro Emerald - Back It Up c. számában az ének jókora, középen terjengő régióban tartózkodott, közben a hangszerek élénken, tisztán dolgoztak mögötte.
Végszó
A BC Acoustique EX 202.2 integrált sztereó erősítő látszólag nem változott elődjéhez, az EX 202.1-hez képest, ám hangja hallható mértékben műveltebbé vált - jobb közép/magas frekvenciás részleteket nyújtott, stabilabb sztereó tér mellett. Utóbbiból kiindulva érthetőbb a néhány tízezres árnövekedés is, hozzátesszük, hogy a korábbi generáció óta más gyártók is drágítottak saját, hasonló kategóriájú termékeiken. Másképp fogalmazva azokat a funkciókat, amelyeket az EX 202.2 nyújt a maga kb. 95 000 Ft-os áráért, ma már a konkurens cégektől többnyire kicsit drágábban kapjuk meg.
Pozitívum a beépített DAC, a Bluetooth és a PRE OUT kimenetek megléte, mert ezek által rugalmasan használható és fejleszthető a készülék. Hangját tekintve pedig, ahogy fentebb is említettük, egyértelműen jónak számít ezen az áron, kellemes hallgatni való, a potméterek és túl erős fényű előlapi LED-ek miatt épphogy csak hajszálnyit marad el az Ajánlott Vétel cédulától.