Triangle Genese Trio állványos hangfal teszt
2018. január 15., hétfő, 15:00
Triangle audio hifi hangfal hangszóró hifi hangfal Triangle hangfal hangfal teszt hifi hangfal teszt Triangle hangfal teszt
Az elmúlt időszakban számos hangfalat volt alkalmunk tesztelni a francia Triangle kínálatából, az alap modellektől a felsőbb kategóriás darabokig. A hazai forgalmazó ismét egy mutatós példányt bízott gondjainkra, mi pedig szokásunkhoz híven alaposan munkára fogtuk, hogy kiderüljön, milyen egyéb erényekkel kecsegtet a Triangle Genese Trio páros.
Tipikus
Szeretjük a jellegzetes stílust hordozó termékeket bármilyen márkáról is legyen szó, a Triangle hangfalak pedig tökéletesen testesítik meg ezt a bizonyos jellegzetességet. A francia gyártó termékeinek joggal alakult ki ilyen népes rajongótábora, bár 1981 táján egy Renaud de Vergnette nevű úriember hasonló ötlettel állt elő, mint oly sok mára már sikeres hifi vállalat, miszerint, a jó hangot kedvező áron is el lehet érni, ő mégsem tűnt el a sokaságban. A Triangle ki akart lógni ebből a rétegből, és különböző eltérő technikai újításai mellett sikerült megálmodniuk egy nagyon vonzó és egyedi arculatot is. Ez az, ami - a belépő modelleket leszámítva - hűen tükrözi a tipikus Triangle stílust, melynek köszönhetően hangsugárzóik annak is elnyerik a tetszését, akik amúgy nem vonzódnak az egyéb francia hifi termékekhez.
A Genese termékcsalád talán az egyik legnépszerűbb a Triangle hangfalai közül, mely már egyrészt komolyabb hangszórókészlettel és hangváltókkal rendelkezik, mint az ESPRIT Ex-ek, másrészt magában hordozza a Signature, vagy a zászlóshajó Magellan család külső jegyeit, valamint annak technológiájából is örökölt egy adagnyit. Ezek a külső hasonlóságok természetesen nem csak a szemet gyönyörködtetik. Az ívelt és merev felépítésű doboztest gondoskodik róla, hogy ne alakulhassanak ki káros állóhullámok, vagy rezonanciák a belsejében. A Genese Trio szinte tökéletesen megegyezik a jóval magasabb árfekvésű Signature Theta modellel, mely első ránézésre csupán a magassugárzót rejtő lakkozott felső tölcsérformában tér el, ami a Genese Trio esetében matt.
A kivételesen jól becsomagolt állványos hangfal meglepően méretes dobozban érkezett hozzánk, amiből sejthető volt, hogy nem egy apróságot fogunk találni benne. Nos, feltevésünk bebizonyosodott, és azt mindenképp dicséretesnek tartjuk, hogy napjaink "felületes figyelemmel rendelkező" futárszolgálataitól is tökéletes védelmet élveznek ezek a szép hangdobozok. A kartonból majd saját zsákjából kihámozva, valóban lenyűgöző látványt nyújt a francia páros. Zongoralakk fekete felületét szinte nincs szívünk puszta kézzel "össze taperolni" de sajnos glaszékesztyűnk épp nem volt kéznél. A mérete nem mondható átlagos állványos vagy akár háttérsugárzónál megszokottnak, ám a súlya már emlékeztetett minket a kedvező árfekvésre. A csupán 10 kg-ot nyomó dobozok ránézésre többnek tűntek, de tisztában vagyunk vele, hogy nem high end technika lapul odabent.
A hangszórókészlet már ismerős, 160 mm-es fáziskúpos papír membrános mélyközép és a titán dóm tölcséres magassugárzóval már korábban is sok kellemes tapasztalatunk volt. Alattuk tátong a jellegzetes reflexnyílás, ami a korábbi tesztalanyoknál is nagyban megkönnyítette az ideális elhelyezést.
A hátsó fertályon megbúvó csatlakozók alkalmasak kettős kábelezésre/erősítésre, banándugós, aranyozott, igényes kidolgozásúak. A szemlélgetést követően elfoglalták helyüket egy masszív, kvarchomokkal feltöltött állványon, és nekikezdtünk a muzsikák lejátszásának.
Meghallgatás
A hallgatózást a szokásos néhány napos bejáratás előzte meg, majd Yamaha, Musical Fidelity, NAD, Cyrus, és Naim elektronikák erősítették a Triangle Genese Trio önbizalmát. Szerencsére nem is olyan régen tett szolgálatot a Triangle Altea Borea ugyanebben a helyiségben, így már volt tapasztalatunk a helyes beállítások terén, a tölcséres magassugárzók megkívánják a helyes szöget a hallgatói pozíció felé. A zenei anyagokat a Yamaha NP-S303 hálózati zenelejátszó szolgáltatta NAS-unkról, valamint Tidal-ról. Az első felvételek hallgatása közben nem kellett sok idő, hogy felfedezzük a pozitívumokat az alacsonyabbra pozicionált Triangle modellekhez képest. Szellősebb, melegebb hangzást kaptunk, amiben nyomát sem éreztük a papíros jellegű középtónusnak, illetve búgós bizonytalan mélyeknek. Egyértelműen az akusztikus zenéket részesítette előnyben a Genese Trio, ahol megmutatta számunkra a legapróbb gyengeségét is a felvételeknek. Ebben a kontextusban túlzás gyengeségnek titulálni a Tidal minőségét a saját nagyfelbontású referencia zenéinkhez képest, de a Genese Trio van annyira analitikus, hogy ugyanazon felvételek közt megmutatja a különbségeket.
Gabriella Anders - I’ll Be Loving You című számában felbukkanó apró részletekből mindent megkaptunk, de volt egy apró megfoghatatlan plusz a jobb minőségben, amit nem tud minden hangfal így feltárni. Ennél a számnál a dobok és basszusok minősége felülmúlta azok mennyiségét. Igen, ez diszkrét célzás arra, hogy egy ekkora dobozból hallottunk már húsosabb mélyeket is, bár mégsem okozott hiányérzetet, és az énekhangok sok mindenért kárpótoltak. A 90 dB-es érzékenység nem mondható átlagosnak az állványos hangsugárzók közt, ami ezen elektronikák jelenlétében nagyon sok előnnyel járt. A teszt alatt egyik erősítőnk sem múlta felül a 90 W-ot csatornánként, mégsem volt szüksége eszetlen hangerőre a Genese Trio-nak ahhoz, hogy élvezetes és dinamikus előadást nyújtson. A térképzése minden spektrumban megjelent, szokatlanul széles és mély sztereó teret képezve. Dominic Miller - London Paris Cardiff című műremeke olyan hangokat tartalmaz, amivel igazán meg tudja mutatni egy hangsugárzó, hogy mire is képes. Az erőteljes középtartomány, gyors éles és élethű gitárpengéseket eredményezett a tölcséres magassugárzóval együttműködve, de azok az igazán mélyre kúszó dallamok mégsem kerültek le a pincébe, inkább határozottan foglaltak helyet félúton a lépcsőn. Ide már vélhetően komolyabb erősítő lenne ildomos, de a további járatás is pótolni tudja ezt a hiányérzetet, ez tapasztalat.
Ezután kissé felpörgettük a tempót, amiben Chris Rea - Let’s Dance című slágere volt segítségünkre. Ekkor már előbújtak a basszusok a fekete dobozokból, és egy igazán dinamikus ütős hangzásvilágot tárt elénk a Genese Trio, mely sokkal zeneibb és valóságosabb volt, mint egy tolakodó, olykor búgós, de mélyre törőbb álló hangfal. Az énekes jellegzetesen érces karakteres hangja nagyon szépen elfoglalta a helyét a térben és dominánsan töltötte be azt. Az elektromos gitár hangja erőteljes és élvezhető volt, azonban a cintányérok túl harsányan törtek elő a titán dóm sugárzókból. Rock zenéken hasonló tapasztataink voltak. Testes, ütős, élvezetes előadást produkált a Genese Trio de a magas frekvenciák harsánysága többször is túl dominánssá vált.
Ár/érték arányban a Musical Fidelity erősítő kétség kívül jó párosításnak tűnt, semleges hangkarakterével remekül kordában tartotta a Genese Trio előadását, melyet érdemes több fajta hangfalkábellel kipróbálni mielőtt döntünk. Elektronikus zenékkel is remekül teljesített a francia páros, ám fontos megjegyeznünk, hogy nem egy házibuli hangfalról beszélünk, és bár minden digitális részletet szépen tálalt például a Yello - Toy albumáról, mégis azt az érzést keltette a hallgatóban, hogy ő ennél kifinomultabb dallamokra termett. És igaza is volt. Akusztikus zenékre visszatérve érezte magát igazán otthon a lakk fekete szépség. A hangszerek, zenészek, zenekarok, énekesek, és mindaz a szenvedély és érzelem, amit tőlük kaphatunk, adta meg a Triangle Genese Trio valódi egyéniségét, annak minden negatív és pozitív tulajdonságával.
Összegzés
Most sem okozott csalódást csapatunknál töltött ideje alatt a Triangle. A Genese Trio-t azoknak ajánljuk, akik az akusztikus zenéket részesítik előnyben, és ezen szenvedélyüknek nem 25-30 négyzetméter feletti helyiségben kívánnak hódolni. Önálló sztereó hangsugárzóként több szempontból is megállja a helyét, de bátran betehetjük háttérsugárzónak egy nívósabb házimozi hangfalszettbe is. Színtől függetlenül garantáltan a szoba dísze lesz, és a legtöbb erősítővel könnyedén meg fogja találni a közös hangot, ám 350 000 Ft-os vételárával már komoly konkurenciával kell szembenéznie. Meleg, szellős, hosszan hallgatható, enyhén magasba húzó hangkarakterét könnyű volt megkedvelni, amivel valószínűsíthetően nem vagyunk egyedül.